Dag 22 - Berätta om ett minne från en resa!

publicerat i 30 dagar - igen;
När vi var på Skiathos sommaren 2008 kommer mamma in och berättar att hon har hyrt en bil och att hon och jag ska utforska ön bara vi två medan pappa och brorsan är kvar på hotellet. 
- "Kom till vårt rum när du är klar." säger hon (jag och brorsan hade eget rum)
Jag känner mig redo att åka och tänker att jag inte behöver ta med mig rumsnyckeln för brorsan är ju kvar så känns ju onödigt att ta med den. Jag går ut ur rummet, stänger dörren och VAKNAR! Mitt livs chock uppstår när jag inser att jag gått i sömnen och låst ut mig själv. Börjar knacka på dörren så lillebror ska vakna och öppna vilket han inte gör, knackar på mamma och pappas dörr - inget svar. pendlar mellan dörrarna och knackar tills mamma som hört knackingarna men inte vågat öppna då hon trott att det var en främling- till slut undrar: vem är det? varpå jag svarar att det är jag, så hon öppnar dörren, jag säger: förklarar imorgon, klättrar över balkongen och lyckas väcka lillebror som förvånat ser att jag står på balkongen och vill bli insläppt.
 
Kan nämna att jag aldrig gått i sömnen innan. Kul att det sker på ett hotell mitt in natten

Kommentera inlägget här :