Lillebror, drömmar och annat

publicerat i life;
Har haft finbesök nu ikväll av min fina lillebror. Tacos stod på menyn och det verkade som att det gick hem hos brorsan. Det kändes bra för det blev nåt skumt så taco kryddan satte sig inte riktigt. Men Andres åt med god aptit. Sen kollade vi på Criminal Minds tillsammans innan han cyklade hemåt. Det är inte ofta som vi umgås på tu man hand. Han gör så mycket jämt då han, till skillnad från mig, har ett liv :p
 
Imorgon bär det av hemåt till familjen för övernattning innan jag och mamma går upp tidigt för att ta bussen mot Stockholm för en mamma dotter helg. Denna gången blir det även övernattning på hotell. Hurra! På lördagen blir det shopping och på söndag drar vi till skansen. Sweet!
 
Sen har jag börjat drömma konstigt igen.
 
Har drömt om björnattacker två nätter i rad. Inte trevligt. Sen har jag även drömt att jag blir jagad av ilskna Rottweilers. 
Natten till idag drömde jag att jag, brorsan och mina föräldrars tio åriga  granne var på en strand. Helts plötsligt kommer en enorm våg och sveper in. Jag och grannen är kvar på stranden. Jag skyndar på honom en cyklop och tar på mig ett med ifall vi sugs ut i havet. Jag säger  åt honom att hålla i mig så hårt han bara kan och jag håller om honom för att inte tappa honom. Vågen kommer och jag känner att han glider ur min famn så jag spjärnar emot och sliter i honom för att han inte ska sugas ut. Jag lyckas hålla i honom och när jag vaknar så känns det skönt att det bara var en dröm även om den var sjukt obehaglig.
Kan man inte drömma något trevligt istället?
 
Jag är kass på att blogga för tillfället I know men det händer inte speciellt mycket. Det är typ gå iväg två gånger i veckan och söka jobb. Var ledig idag dock då jag gick på seminariet "Dold Arbetsmarknad" igår så de som var där från min grupp behövde inte komma dit idag. rätt skönt så jag var tvungen att städa fint tills brorsan skulle anlända. Seminariet var för övrigt väldigt bra och tiden bara flög iväg. Har hittat en hel rad med sidor på nätet där det finns jobbannonser. Så jag ska kolla det lite grann ikväll tänkte jag.
 
Har för övrigt blivigt en glasögon orm.
and I lööve it! Har varit väldigt ani-glasögon förut men jag hittade ett par bågar som jag trivdes i så det var bara att köra på. Har knappt använt linserna alls nu. Känns dock som ett måste då jag har två månader kvar på abonnemanget. Tänkte växla lite då det ibland är svårt att få på sig linserna. Oftast så är mina ögon alldeles röda och ömma när jag väl fått i linserna så jag har sällan haft dem i linskopparna. Förra månaden tog jag bara ut dem en gång trots att man ska ta ut dem varje kväll. Men jag kände att obeskrivligt smärta i ögonen inte var lockande så jag hade linserna i dag ut och dag in.
så tack och lov för glasögonen! Strular linserna nån dag slänger jag bara på mig the glases and we are good to go!
It's pretty awesome
 
Det var dagens intresanta
 
Ciao
 
 
 

Kommentera inlägget här :