One

publicerat i familj&vänner;

Hej hopp. Nu är jag här igen och jag kör på med U2 låtar som rubriker.


det har hänt lite sen senast

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den 18 åkte familjen B ner till småland för farfars begravning. Hela släkten var samlad samt vänner till farfar. det var otroligt jobbbigt... efter att vi varit i kyrkan åkte vi till kyrkogården där kistan skulle sänkas ned. det var en massa fina blommor och vi fick slänga ned rosor på kistan när den hade sänkts ned. sen bar det va till ralingsås gården där vi fick mat och umgicks. jag fick turen att sitta med Stina och bebisen Molly snart 6 månader. Molly är såå otroligt go' och söt.. några av kusinerna sjöng och det var tal och en bildvisning på farfar från hans liv.

Vi åkte hem vid 21:00 och var i örebro vid 23:00 . jag var så trött så jag somna direkt

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den 19 tog jag det bara lungt. på kvällen åkte mamma & pappa till vretstorp och jag och brorsan var hemma själva. vi åt schnitzel med ris och käkade popcorn.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den 20 vandrade jag, mamma och mormor i kilsbergen. det var trevligt. vädret var kanon. jag var lite klumpig precis innan fika pausen när jag snubblade på en sten, ramlade och slog knät mot en annan sten. det kändes kan jag säga. vandringen var på en mil. vi kom  vid ett tillfälle fram vid en liten korsning eller vad man ska säga och tog till höger och knallade på en km. vi kom fram till en öppning i skolgwen där vi pausade. jag har en rejäl rädsla för björnar så jag hade lite svårt att slappna av: lång historia kort: såg en otäck film med en björn för 6 år sen som satte djupa spår. när vi vilat en stund gick vi upp för en brant höjd insåg vi att vi gått åt fel håll och var tvunga att vända. det var inte kul.  jag var så sjukt trött den sista timmen så. men när vi äntligen kom fram till bilen oc åkte mot stan så somna jag. på kvällen hade jag svårt att stödja på benet för det skar så i det knä jag slog i. men det var trots allt en trevlig vandrig...
...................................................................................................................................

Nu måste jag sova.

Hej

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pelle:

nej, vad tråkigt med begravning hörru!

2:a kommentar, skriven , av Tjoffsan:

Ja det tycker jag absolut...saknar dig såå gumman min!

3:e kommentar, skriven , av pelle:

usch, stackare!

Kommentera inlägget här :