röda veckan, bebis namn och sista veckan

publicerat i life;
Idag var jag på apoket med mamma för att köpa medicin till brorsan som är pollen allergiker. då börja jag tänka på den värsta tiden i månaden. och den kommer att komma när jag är i Italien. vilken tur man har ibland. måste ringa läkaren så jag kan få tabletter som skjuter upp mensen. Varför har inte killar dom här problemen istället? det vore mkt bättre. faktist. varför ska dom ha det lättare än oss liksom? ingen mens och inget barnafödande. en del har tur.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Häromdagen pratade jag och Tove om bebisnamn. Hon vet vad hennes son ska heta om hon får nån. Jag snappade upp namnet Jax när jag såg General Hospital. Jax är ju ett fränt namn. kanske vore nåt för barnet att heta om det blir en snubbe. fast sen kom jag på att man antagligen kommer att uttala namnet på ett anants sätt än i USA då man uttalar "djäx" jadu. om inte annat får ungen heta Olle. det är svårt med kill namn. de namnen jag har på listan är Leo och Jax.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På måndag börjar den sista hela veckan i skolan. det känns helmysko. Alla bra människor slutar. det suger. en kompis fick jobb och slutade nu i onsdags. det är ju bra för honom att han fick jobb. nu får han ju en rullande lön och slipper oroa sig på somrarna och i december när det inte kommer nåt från CSN. men ändå. jag kommer att sakna honom. det skulle inte förvåna mig om min absoluta favorit kommer att försvinna också...


people always leave

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nej nu ska jag ta en macka och sen gå och lägga mig.


Hej.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pelle:

JAX har en sax som han klipper på sin tax! ;P

Kommentera inlägget här :