Dagen (sabbatsår baby!)

publicerat i life;
började dagen med en fruktansvärd huvudvärk och illamående (inte konstigt att en del tror att jag är gravid). trodde att huvudet skulle sprängas i tusentals bitar så jag stannade hemma från matten men jag gjorde 17 tal hemma så jag iallafall gjorde nåt - trots huvudvärken. klockan tolv drog jag iväg till skolan, fortfarande med huvudvärk. kom på att mobilen var hemma och eftersom mamma skulle hämta mig efter skolan blev jag lite nervo att hon skulle ringa. samtalet jag hade idag angående framtiden gick bättre än förväntat och det kändes riktigt bra. Jag ska nu ta ett sabbatsår så nu ska jag söka jobb som en tok så att jag har något att göra till hösten och 2010 börjar jag skolan igen. nu känner jag mig mer motiverad att kämpa för mitt omdöme jag ska ha i juni.

efter skolan blev jag som sagt hämtad av mamma och vi åkte och köpte kebab. när jag kom hem såg jag att jag hade fått ett mess av min bästa Tove som undrade vart jag var. kom fram till att hon syftade på engelskan. på grund av hindersmässan och nissarna från universitetet så var bussen fett full och jag fick stå en bra bit. iallafall så vilade jag när jag ätit klart kebaben eftersom huvudvärken vägrade ge med sig. jag sov en stund och huvudvärken släppte äntligen vilket var sjuuukt skönt eftersom jag skulle träffa två kompisar för att gå igenom våra planer att dra till Öland i sommar. klockan kvart i sju drog jag iväg till soffie och vi började tillsammans med lisa att gå igeom olika ställen man kunde tänka sig att bo på. sen drog vi vidare mot Harrys och hade det rätt trevligt. jag träffade raffa som åxå går på skolan, vilket var helt oväntat. efter lite shots och uttråkighet drog vi vidare till pitchers där vi mötte upp Lisas pojkvän. på pitchers såg jag vår gamla mäklares tvillingbror och jag var tvungen att messa en kompis som är helt tokig i honom. men efter typ en kvart drog vi till björnstugan där jag träffade samira, my, tobbe och Raffa (igen). där var det trevligt. jag har nämligen aldrig varit på björnstugan men det var ett rätt trevligt ställe.


nu ska jag dra och äta och sen sova

adios kära ni!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pelle:

Hade du skola igår?

Kommentera inlägget här :